Osnovna škola Čazma je početkom ove godine primila odluku o odobrenju financijske potpore od 10.000 kn, od strane zaklade Solidarna (zaklada za ljudska prava i solidarnost). Od prijavljene 51 škole odobreno je 10 škola. Osnovna škola Čazma je, prema broju sakupljenih bodova, zauzela visoko drugo mjesto. Prijedlozi tema u okviru natječaja „Učeničke akcije protiv klimatskih promjena“ bile su: šume, voda, zrak te otpad.

“Mi smo se odlučili za temu šume i svoj projekt nazvali „Ne reži granu, na kojoj sjediš!“. Problem koji je uočen među učenicima svih razreda je nedovoljna ekološka osviještenost (primjerice bacanje i nepotrebno korištenje papira, bacanje povratne ambalaže u neodgovarajuće spremnike, bacanje smeća oko škole). Cilj projekta je bio (nastavit će se i dalje) potaknuti učenike na konkretne mjere kojima ćemo pokušati ublažiti klimatske promjene. Učenici konkretna rješenja prenose dalje u svoje kućanstvo, odnosno lokalno stanovništvo”, napominje koordinatorica projekta, učiteljica prirode i biologije u oŠ Čazma, Ivana Gračanac Moguš.

Ovaj je projekt povezao različite dobne skupine učenika, učitelja i roditelja. Učenici su stekli ključne kompetencije kreativnog i kritičkog razmišljanja kroz planiranje i osmišljanje etapa projekta. Rezultat projekta su i tiskane brošure, slikovnice te info tabla koja će biti postavljena u dvorištu škole.

Provedene aktivnosti:

  • osmišljen princip rada senzora/aplikacije za detekciju CO te zvuka motorne pile (požar i ilegalna sječa drveća) na satu informatike – učitelj Igor Modrić
  • korištenje Ecosia internetskog pretraživača
  • kreiranje QR kodova posađenih vrsta drveća (Tamagotchi tree)
  • predavanje o važnosti šuma od strane magistre ekologije Monike Veljković
  • izrada brošura i slikovnice od učeničkih radova
  • ispitivanje stupnja ekološke osviještenosti lokalne učenika i lokalne zajednice putem ankete – učiteljica geografije Kristina Žganjer
  • sadnja drvoreda bagrema u ulici škole u suradnji s Komunalijama Čazma
  • izrada info edukativne table
  • izrada prezentacije i videa o važnosti pčela – roditelj pčelar (Darko Janžek, predsjednik pčelarske udruge)
  • izrada kućica za ptice od recikliranih materijala te fotografija šuma – učiteljice razredne nastave Anita Mikulandra, Zorica Kučan Vrlac, Antonija Trgovac i Mirela Kojić
  • istraživački pokusi u sklopu nastave biologije – spektrofotometrijske analize, utjecaj glazbe na rast biljaka (učenica Lorena Pugar 8.c), analize tla (učenici petih razreda).
  • izrada videa o racionalnom korištenju prirodnih dobara – učenica Tara Vunić 7.c
  • izrada video zapisa čiji je glavni zadatak osvijestiti lokalnu zajednicu o trenutnom stanju okoliša – učenice 6.d razreda Tanja Gusić, Glorija Janžek, Luna Rendulić, Antonija Višćević, Matija Milčić.

Fotografije i video uratke možete pogledati na web stranici prirode i biologije:

https://bit.ly/2N2Y0px ili skeniranjem QR koda