Lokalna akcijska grupa “Moslavina” pri kraju je svog velikog projekta brendiranja Moslavine koje ima za krajnji cilj razvoj turističkog sektora. Naime, veći dio posla oko ovog projekta je gotov i kroz mjesec dana bi trebao biti predstavljen široj javnosti. Podsjetimo, izrada brend strategije Moslavine dio je međuteritorijalnog projekta suradnje pod nazivom “Turizmom razvijamo područje”, kojeg provodi LAG Moslavina s pet partnera, kontinentalnih LAG-ova.

Cilj brendiranja je definiranje područja i način zajedničke promocije regije Moslavina kako bi se objedinila trenutna turistička ponuda, a ujedno i na jednom mjesto okupili ponuditelji turističkih sadržaja s obzirom na to da se navedeno područje proteže kroz čak tri županije.– Ovo je jedan od projekata za koji vjerujem da ima velike šanse za uspjeh. Turistički djelatnici su bili uključeni u svakoj fazi projekta, organizirali smo radionice u svim Turističkim zajednicama na području Moslavine. Svi su imali priliku, ne samo sudjelovati u dijelovima projekta, nego se i upoznati u pripremnoj fazi brendiranja. Naravno, sve je to vodila profesionalna tvrtka iz Zagreba koja se bavi time – pojasnio je Janko Kezele, predsjednik Odbora za turizam pri LAG-u Moslavina na sastanku koji je održan u Čazmi.

Izazov kod izrade ovog projekta je taj što se Moslavina proteže kroz tri županije, Sisačko-moslavačku, Bjelovarsko-bilogorsku i Zagrebačku, ali administrativne granice nisu važne za turiste, već je važnija povijest, tradicija i priča koju ta regija ima, mišljenja je Kezele.– Imamo Moslavačku goru koja je jedan prirodan fenomen i jedna prirodna ljepota koja sve nas okuplja. Osim Moslavačke gore imamo i lijepa vina, posebice Škrlet, imamo tradiciju naftnog rudarstva, drvenu arhitekturu koja je isto jako zanimljiva, bogata etnografska baština… Puno nas stvari povezuje, mada je regija rascjepkana – dodao je Kezele.

Da Moslavinu počinju otkrivati turisti, posebice domaći, dokaz je i sve veća potražnja za smještajnim jedinicama koje su se počele i kontinuirano povećavati na ovom području.– Ono što je činjenica je da je Moslavina zanimljiva posebice za aktivni i zeleni turizam i sve ono što nudi ruralni turizam. Zemlje u našem okruženju, govorim prije svega o Sloveniji, Mađarskoj i Austriji imaju razvijeniji ovaj oblik turizma, ali ono što je kod njih jasno je da im dolaze većinom domaći gosti i posjetitelji su tih destinacija. Vjerujem da i nama u prvom redu treba biti orijentir prema domaćem gostu, a onda stranom ali kažem, domaći gost za ovu vrstu turizma je broj jedan – rekao je Kezele.

Gradonačelnik grada Čazme Dinko Pirak mišljenja je kako će brendiranje donijeti i ponovno homogeniziranje Moslavine, te je naveo primjere Zagorja i Međimurja koji su brendiranjem svojih prostora napravili odličan posao što se pokazalo povećanjem brojem dolazaka turista.– Ovaj projekt LAG-a će bitno doprinijeti tome da se neke stvari promjene i da Moslavina postane prepoznatljiv prostor u koji će gosti rado doći. Moslavina ima puno toga za pokazati i možemo biti dobri domaćini brojnim gostima koje očekujemo -mišljenja je Pirak.

Da će ova aktivnost uroditi plodom i povećati brojke dolazaka turista na područje Grada Čazme, te turističkim dionicima, ali i jedinicama lokalne samouprave donijeti i određeni prihod i nova radna mjesta nada se i direktorica Turističke zajednice Grada Čazme Martina Dončević.– Činjenica je da na području Grada Čazme već imamo neke istaknute brendove koje su turisti do sada već prepoznali, npr. imanje obitelji Salaj koje je nadaleko poznato i za koje se veselim da je uspjelo opstati bez obzira na pandemiju koronavirusa i teške uvjete poslovanja. Tu imamo bogatu i zanimljivu povijest našeg grada. Pri kraju je i naš veliki projekt Čazma Natura od kojeg svi mi imamo velika očekivanja, što je i opravdano jer za naš bio-bazen postoji veliki interes i prije samog otvorenja. Osim bazena projekt Čazma Natura nudi i niz zanimljivih popratnih sadržaja. Veliki broj ljudi sve više putuje i kontinuirano nam se povećavaju brojke u kontinentalnom turizmu u Hrvatskoj. To je dobar pokazatelj da interesa ima i da postoji, a na nama je da ga iskoristimo i da turisti izaberu Čazmu i Moslavinu za destinacije koje treba otkriti- zaključila je Dončević.

Tekst: Vesna Ruklić

Foto: Davor Kirin-Photography